CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday 22 August 2007

حرااااااااااااام ياناس


  • حرام ياناس دى مبقتش عيشه

    بطاله وزحمه ودخان وشيشه

    والدنيا ولعت ومعدش حاجه رخيصه

    فيها ايه يعنى لو الكل اشتغل

    معدش بطاله ولا عاد فى زعل

    الناس حبت بعض وبيقولوا كلام غزل

    جددوا أمجاد الفراعنه أيام الجهد والعمل

    معلش ممكن نكون متأخرين شويه

    بس المصرى معروف بعزيمته وارادته القويه

    مهما كان النصر مش خليفه أكيد أمجاده جيه

    جيه جيبه فرحة وراء السحاب مستخبيه

    أيوه أكيد شعاع الشمس هيطل بأنواره البهيه

    جى يمحى ظلمه الليل العتيه

    جى يقول لااااا لكل ظالم ومعتدى

    خد حته من أرضى لأأنا دمى عمره فى يوم ما هدى

    جايز ساكت بس ده عشان بفكر

    بفكر فى الطريقة اللى هتنجحنى أكتر

    احنا يارب هنوفى بوعدنا زى ماوفيت بوعدك

    وهنفضل طول عمرنا خير جند الله فى أرضك

    يارب انصر كل واحد فينا عبدك

    هنرجع فلسطين ونحمى العراق

    هنتحد ولا يمكن تانى هنرجع للفراق

  • برضه شريان الأمل فى كل مؤمن عمره في يوم ما ضاق

  • يارب انصرنا وده من كل مؤمن رجاء

  • الايمان بالنصر هو البدايه


  • والعمل وحده مش كفايه


  • والأمل عمره ماهيرفع وحده الرايه


  • لازم يكون مبينا حب وترابط


  • أيوه مش كل حاجه فى حياتنا باظط

17 comments:

queen of girls said...

مبررررررووووك مبررروك مبررروك مبروك عليكم وعلينا مبروك مبروك
طبعا كنت لازم أبقى أول كومنت بدل ما أضرب عارفكى طول عمرك وأنتى بلطجيه
مبروك يابت ايه الكلام الجامد ده
حلو اوى وأنا اللى كنت فكرك مؤدبه
يالا سلاااام يابرنس نتقابل الساعه4

the only thing better than love is freedom said...

الله جميلة أوى
لو إنتى صاحبة يارا الأنتيخ يبقى إنت قدها و لو كنتى قدها و بتقولى الكلام الكبير دة يبقى بسم الله ما شاء الله عليكى
تسلملى دماغك ياجميل
دوسىىىىىىىى فى لحياة ميهمكيش
ربنا يحفظك

Halawa said...

ايه الروعة دي
مش مصدق بجد
ايه الحلاوة دي

بس أنا زعلان منك
كنت مخبية ده كله وساكتة

ربنا يوفقك ولو عزتي أي حاجة احنا موجودين
وخشي علقي عندي وعند الناس
متتحرجيش
علشان الناس تعرفك


بالتوفيييييييييييييق

الخيط الرفيع said...

يا هاااااااااااااااااااي عليكي
انا عجباني نظرتك للحياه بشكل دا حافظي عليها مهما حصل
والانسان هو ال بيحدد هيكون في حاره سد يبكي علي اللبن المسكوب
ولا يفتح صدره للهوا والنما ويزرع في كل اتجاه

انا رحت عند ناس تانيه فكراهم انتي دا سبب التأخير والله
انا مبسوطه قوي انك في وسطنا ربنا يجعلنا اخوات كبار عليهم القيمة بالنوسبه لسيادتك
سلام

قـلـب فـاضي said...
This comment has been removed by the author.
قـلـب فـاضي said...

الله يبارك فيكى ياكوين
ده أنتى مش كوين خالص بقه أنا بلطجيه حراااااااااااام عليكى ياشيخه ده أنا حمل وديع
وهعمل بأصلى وهقولك نورتى البلوجيه
خلينى أنا المؤدبه المره دى
ويالا سلااااااااااااااام
سى يووووووووووو

قـلـب فـاضي said...

همبكاوى هانم
نفسى اسأل حضرتك سؤال يعنى ايه همبكاوى؟
هو اسم حلو أوى بس غريب شويه
اه أنا قد كوين
ربنا يخليكى والله ده من ذوقك دى شهاده أعتز بيه
ونورتى البلوجيه

قـلـب فـاضي said...

حلاوه باشا
ربنا يخليك والله بجد مش عارفه أقولك ايه شكرن بجد على البلوجيه ربنا يخليكى للناس اللى زيى
لالالالالالالالالا كله كله كوم وزعلك أنت كوم أنا عندى الدنيا تزعلى ولا تزعل منى يوم
لا ان شاء الله هكمل وأكتب ماتخفش
وشكرن لتشريفك بلوجيتى المتواضعه

قـلـب فـاضي said...

الخيط الرفيع
والله الكلام اللى أنتى بتقوليه ده كلاااااااام زى الفل اهى دى بقه زتونه الموضوع اللى كنت محتاجه
وشكرن لتشريفك

koko elda3ief said...

الف الف الف الف الف الف الف الف الف الف الف مبروك على البلوجيه وبوست جميل والله

يوسف
كوكو الضعيف

sakayar said...

مبروووووك أولا ع البلوج
ووالله مش أخدت بالي اني كل ده ما دخلتش أعلق
آسف على التأخير
عجباني أوي الروح دي ... بموت في التفاؤل والأمل
أيون كده حسسوني إن الحياة بمبي
لكن ليه فلب فاضي؟؟؟ اعملي قلب بالقشطة والعسل هيعمل أحلى شغل
تحياتي ويلا بالتلفيق إن شاء الله

قـلـب فـاضي said...

كوكو الضعيف
ميرسي اوي يا يوسف وربنا يخليك ايه يا عم الحلاوه دي دي لأ بجد تسلم ايدك
شكرن علي الكومنت.

قـلـب فـاضي said...

الله يبارك فيك يا سكايار
بالنسبه للقشطه والعسل اخاف لحسن الزق واحنا في الصيف بقي والنمل يتلم عليا
ممكن اعملهملك بس في فطيره منا فاروق.
شكرا اوي علي الكومنت.

Unknown said...

المصريين اهمه أصحاب احلى بوستات و كلام يرفع الروح المعنوية بس ده كان زمان خلاص صدقينى يا آمال مافيش فايدة وماعدتش ينفع لا الكلام و لا الافعال ولو حتى اللى فوق فاقوا و حبوا يعدلوها مش حيعرفوا (شوفتى بقه انا ازاى اكتر تفاؤل منك لما قلت لك حيحاولوا قااال) مش كده

قـلـب فـاضي said...

لأ مش كده طبعا الانسان لو عايز يغير من نفسه وحاول اكيد هينجح اللي بيحط هدف قدامه ويسعي عشانه بيوصله لازم تكون اكتر تفاؤل عشان تعرف تعيش في الدنيا دي.

Unknown said...

بصى يا سيتى اقول لك ع حاجة، تعالى نعمل اتفاق ، حطى انتى هدف وتعالى نجرب ،مثلا مثلا خللى كل اصحابك يبقى عندهم اهداف اى اهداف ف حياتهم ، بس مش بالكلام من فضلك يكتبوا الاهداف دى ع ورق و يبعته لكى انت ف ايميل بشرط بحد أقصى يومين أظن دى فترة كافية للى معندوش اهداف انه يفكر فيها

قـلـب فـاضي said...

اوك اتفقنا انا هدفي اولا :اني ادخل
كلية الصيدله عشان اضع حل لكل الشائعات التي تتردد وتقول اني مش بذاكر .


ثانيا: نفسي اعمل حاجة في حياتي وتكون مهمه عشان الناس تفتكرني بالخير لما اموت احرر فلسطين مثلا (جامدة دي مش كده).


دول كانو اكبر هدفين بس انا عندي اهداف كتيره تانيه منها اني ابطل اسمع اغاني واني ابطل خجل وخوف من بكرة .
كفايه عليا كده قول انت ايه اهدافك بقي هو انا هتكلم لوحدي