CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday 6 September 2007

وداااااااااااع وفراااااااق




سألت عن أخبار حبيبى فى الفراق



قالوا لسه بيتعذب من البعاد



لسه فيا بيفكر



كل يوم دمعه بيكتر



لا مستحيل نرجع لبعض لامستحيل هنكون لبعض


ازاى أعيش مع انسان أنانى

كل همه ازاى ينسانى

آآه بحبك بس ده كان أيام زمان

أيام ماكان فى قلبك شويه حنان


لكن بعد قسوتك دى اللى مايستحملها انسان


أنا هبعد عنك كمان وكمان


أيوه هبعد وهرمى ورايا كل الأحزان


هنسى الماضى علشان مش هيفيد


وهبدأ حياتى من جديد


مش لازم ارجعله تانى تحت أى ظروف


ازاى ياقلبى ترجع فى يوم لقلب هانك


بعد ما اديته أنت كل حنانك


ازاى ياقلبى تقبل المهانه


اوام نسيت عمل معاك ايه لما لمحتله بحبك بشكل لطيف


ابتسملك وعامل نفسه دمه خفيف


بس فى الحقيقه ان الانسان ده مش ظريف


ولا عمره هيكون على قلبى لطيف


أيوه ابعد وانسى كل اللى عدى معاه


أيوه أبعد وحتى قلبه كمان انساه




بس كل فين وفين


اسال عنه هو فين


وقوله :لسه بيتعذب من الفراق

19 comments:

Halawa said...

وجون وجون وجووووووووووون

أنا أول واحد

ايه الحلاوة دي يا يمنى
.جميل بجد انا لسه مش مصدق

رائع بجد
والجزء الأخير لذيذ قوي

لما تيجي
خلينا نشوفك
علشان نعرف مين ابو دم خفيف ده
هههههههههههههههههه
اللي عامل نفسه ظريف

بالتوفيق ياجميل

ربنا يوفقك

قـلـب فـاضي said...

حلاوه
ميرسي يا حلاوةدي شهاده اعتز بيها منشخص اعتز بيه
عايز تعرف مين ابو دم خفيف
هههههههههه
مش هقولك.

Romantica said...

اسلوبك لذيذ جدا في الكتابة وبيحسنني ان القصة بتحصل قدام عيني


وبعدين اللي يعمل كدة مايبقاش دمه خفيف ولا حاجة ده يبقى انسان معندوش احساس وميستهلش انه يتكتب فيه شعر
بس بجد الاسلوب جميل وبسيط وقريب من القلب
وربنا يوفقك

Romantica said...

انا كاتب قصيدة بتقول نفس المعنى
ياريت تشرفيني بالزيارة والتعليق






شكرا

queen of girls said...

مين يا أختى اللى هيتعذب من الفراق
ده لو مكانه هعمل فرح
ده أنتى البعدعنك غنيمه وخصوصا عن لسانك اللى عايز قطعه
بس بجد جامده أوى
سى يوووووووووووووووو

قـلـب فـاضي said...

romantica

الله يخليك ده بس من ذوقك وبعدين هو علي فكره مش دمه خفبف ولا حاجه ده هو اللي عمل نفسه .
نورت البلوج

قـلـب فـاضي said...

انتي مالك انتي يتعذب ولا ميتعذبش ياربي ايه التلاقيح دي
وهو يعني كان حد ضربك علي ايديك وقلك تيجي تصاحبيني انتي اللي متقدريش تعيشي من غيري اعترفوا بقي ده الاعتراف بالحق فضيلة يا ساااااتر.

قـلـب فـاضي said...

كوين


مش سي يووووو خالص انا زحلانه

ثورة said...

سألت عن أخبار حبيبى فى الفراق


قالوا لسه بيتعذب من البعاد


لسه فيا بيفكر


كل يوم دمعه بيكتر




الجزء ده بيقول إن الراجل وفي وشاري

ازاي يبقى أناني بقىىى ؟
؛)

بصي لو محتاره اديني عنوانه وأنا أعدلك معاه أجيبلك قراره

هجيبلك خبره هههههههههههههههههه


حلو البوست يا يمنى و ان شاء الله تبقى شاعر كبيييييير ونقطع على بعض بقى وكده

:)

سي يوووو

قـلـب فـاضي said...

ثورة
ازيك اولا البلجايه نورت ده انا عيني زغللت

اكرف البنت تحبك حب البنت تكرفك امال انا بقول عليه اناني ليه اقول اه يقول لأ اقول لأ يقول اه
لما تكون كويسه معاه يبقي وحش ولما قررت انه اناني جاي يحن بعد ايه
هو ده المعني اللي انا اقصده بس كده

Romantica said...

انتي نورت البلوج فعلا وبعدين انتي شعرك جميل




وفي بيت انتي مخدتيش بالك منه عندي
عبثا تقتلين الهوى بانانية الصغار فانا لا اهواك لكن اهوى الغرام

قـلـب فـاضي said...

romantica
الله يخليك والله دنتا اللي منور البلوج .

لا والله خدت بالي منه وعاجبني فعلا والله شعرك جميل اوي بس فيه مظاهر تذوق كتيرة عايزة استاذ يشرحهالي .

MaMaDo said...

مشاء الله بجد كميله اوى
و عجبنى ان الكلام مش متكلف اوى

و احسن سيبك منه بكره تلاقى سيد سيده
هههههه

بجد كمان عجبنى اوى انك خلاص مش هتقعدى تعيطى عليه و كده

و كمان الجزء الاخير عالى اوى

تحياتى ليك يا فندم
سلااااااام

الخيط الرفيع said...

قلب فاضي ايه يا بتني الكلام العقلاني في العواطف دا اموت فيه عند البنات لانه مكتسب مش فطري
ايوه كدا خليلك قدره علي الاستحمال من حقك عليكي
بس في حتت بتقول انك هتكوني بتكتبي شعر حقيقي بس محتاجه تقري كتير لشعراء مختلفين ولو ينفع تحفظي هتلاقي نفسك بتتغيري في الكتابه بعد كل ديوان
بس انا مستفجأه من الكلام شكلك بتجيدي الفرجه علي خبرات الناس

one true thing said...

سالت عنك العافيه ياحبيبتي
وبتسالي عنه ليه
دا كلب ولا يسوه
بجد يايويو احساسك فوق الفظيع
وكلماتك رقيقه جدن
دوسي وربنا معاكي
بلوجتك لذيذه زيك
ربنا معاكي

قـلـب فـاضي said...

mamado
لا متخافش انا مفيش حاجة باقيه عليها هههههههههه

نورت البلجاية.

قـلـب فـاضي said...

الخيط الرفيع

دايما باخد منك احلي النصايح انا فعلا المفروض اني أقرأ عشان اتعلم اكتر وبحب اكتب الشعر اللي تحسي وانتي بتقرأيه كأنك بتشوفي قصة قدامك .
نورتيني وربنا يخليك ليا يا جميل ,سي يو.

قـلـب فـاضي said...

one true thing

ده انتي اللي لذيذة والله عندك حق في كل كلمة قلتيها بذات حكاية الكلب دي هههههههههه
شرفتيني يا قمر.

kingmody said...

كلمات جميلة جدا بجد ربنا يزيدك
بس عندي نقطة اعتراض الا وهي
في الاول قلت ان دمعه بيكتر في البعاد ولسه بيتعذب
طيب ازاي نوصل المعلومة دي وبعديها بشوية قلت
كل همه انه ينساني ؟؟؟!!!
ولك تحياتي